Elérhetőségeink:

Ha kérdése van vagy csak ajánlani szeretne egy üzletet, keressen az alábbi elérhetőségeken:

InterPage Kft. 2112 Veresegyház, Hársas utca 21.
Tel.: +36 20 8033 001
Fax: +1 319-6880
Adószám: 14321436-3-13

Írjon nekünk!

Toggle Upper
Toggle Upper
English version Magyar

Regisztrálás

Válogatás Budapest legjobb üzleteiből   

- és a designvilág legjobb híreiből!
Ön itt jár: Főoldal

Lego lakás

A francia designer, Camille Walala egy életnagyságú játékházat készített egy szállító-konténerben a Legó új "Lego Dots" termékcsaládjával. A "Dots-ház" rendelkezik egy átlagos otthon minden helységével - egy nappalival, konyhával, hálószobával és fürdőszobával -, de mindezt kétmillió lego dots elem segítségével készült el. A márka klasszikus téglaelemeivel ellentétben ez az új termékcsalád sík, 2D méretű, különböző színű és formájú lapokkal rendelkezik, melyekkel remekül lehet díszíteni a felületeket.

A Dots elemeket kézzel helyezték el a nagy Lego alap-lapokra, amelyeket különféle rétegelt lemez bútordarabok és lakberendezési elemek felületére szereltek. Az installációval a designer célja az volt, hogy a látogatókat "színek közötti utazásra" hívja.

- "Minden szobának egyedi színvilágot adtam, így a tereknek teljesen eltérő atmosztférájuk lett" - mesélte a tervező.

Az én házam az én váram Mexikóban

Mexikói Egyesült Államok (rövidítve Mexikó) 130 milliós népességű országának Mexico City a fővárosa. Hazánkhoz hasonlóan annak minden hatodik állampolgára fővárosában él. Ebből viszont következik, hogy a főváros elővárosokkal együtt 21 milliós tömeget képvisel. Ez örökös zsúfoltság forrása és a személyes szféra érzetének erős kurtítása. Akik ott laknak, sok városrészben szinte egymás hegyén-hátán élik le életüket. Ebből a szorultságból – ha valaki a telekvásárlást meg tudja engedni magának – az építészet képes kiutat ajánlani. A változatosság adott, mivel a térség nem sík terepen helyezkedik el. *

Az építészet világában egy figyelemre méltó helyi tervező, Sergio Portillo Alarcón elképzelései szerint épült meg a Casa Cumbres, amelyet Mexikóváros (Mexico City) szomszédságában álmodott kőbe, üvegbe és más anyagokba. Nem idén készült el. A monolitikus érzetet az egymáson eltolt blokkok keltik, a lőrésre hasonlító – csak a kifelé néző – ablakok az erődhatást erősítik. Falai kívülről a kandi szemek ellen védenek, belül a fénynek engednek tág teret. Fekvése okán pazar belőle a kilátás. A benne élőknek a magánélete csorbítatlan és garantált. Nemcsak az épületen belül, hanem a több mint 500 m2 nagyságú zárt ingatlan területén lévő belső, szabadba nyíló terekben is.

Az építési technológia környezetre káros hatásait úgy csökkentették, hogy a hegyoldalból kibányászott talaj anyagából préselt földtégla (CEB) egységeket gyártottak, ez adja a falak építőelemét. Kíméletes a környezethez, egyúttal színvilága teljes harmóniát alkot a tájjal. Letisztult formák, minimalista megközelítés. A látványvilágra egy évtized múltán sem un rá majd a pillantás. A tökéleteset nem akkor érjük el, amikor már nincs mit hozzátenni, hanem amikor már nincs mint elvenni.

* Amúgy a főváros legmagasabb pontja közel 4 km magasan van a tengerszint felett. A mexikói focivébé egyik sokat vitatott helyi adottsága éppen a magaslati oxigéntartalom mennyisége volt. Ugyanezen a magaslaton 1986-ban két másik résztvevő emellett is képes volt 9 gólt rúgni a magyar válogatottnak, akik világbajnokságon résztvevőként Mexikóban voltak utoljára (a többit fotelból nézhették, pedig Mexikó óta volt vagy 8, és csak 4 évenként rendezik).

Az én házam az én váram Mexikóban

www.plataformaarquitectura.cl

Egy megcsavart híd

A norvég Kistefos szoborparkban épült fel egy 2019-ben átadott, egyedülálló új múzeum, ráadásul magyar közreműködéssel. A lenyűgöző, csavart formájú épület, mint egy kártyaköteg kavarog és szeli át a folyót. A BIG alapítója, Bjarke Ingels szerint ez az épület, mint egy "lakható híd", íveli át a Randselva folyót és az új átkelési lehetőséggel felerősíti a park "vérkeringését".




A Bjarke Ingels Group (BIG) első norvégiai épülete ez, de a végső dizájn és a kivitelezés a budapesti székhelyű Baumetall Design cég végezte, akik speciális szoftverekkel készítették el két milliméter vastag, több mint 150.000 alumínium elem elhelyezésével.

Bird of Prey - új koncepció az Airbustól




Az Airbus egy designos ragadozó madárszerű koncepciót mutatott be egy hibrid-elektromos repülőgépre, amelynek elsődleges célja az volt, hogy inspirálja a mérnököket a bionika lehetőségeinek kiaknázására a repülés tervezés területén is. A madarak "hatékony mechanikájának" ihletésével a repülőgép szárny- és farokszerkezeteket egyedileg vezérelt tollformájú csúcsokkal látták el, amelyek segítenek az irányításban, miközben minimalizálják az ellenállást.

Martin Aston, az Airbus vezetője szerint: "Az egész iparág egyik prioritása az, hogy miként lehetne a repülést fenntarthatóbbá tenni - a repülést tisztábbá, zöldebbé és csendesebbé tenni, mint valaha" - folytatta. Hibrid-elektromos meghajtórendszerének köszönhetően a ragadozó madár 30-50% -al kevesebb üzemanyagot égetne el, mint a mai hajtóművek, ami óriási előrelépés lenne a környezetvédelem szempontjából. Ez az elektromos rendszer szénszálas propellereket hajtana meg, ami lényegesen kevesebb zajt is bocsátana ki, mint elődeik.

Formabontó repülőgép



A holland KLM légitársaság a szintén holland TU Delft egyetemet kérte fel a formabontó V szárnyú Flying-V repülőgépek koncepciójának elkészítésére, azért hogy a repülés fenntarthatóbbá váljék. Ez a designos koncepció 20% -kal kevesebb üzemanyagot fogyaszt, mint az Airbus A350, ami korunk egyik legfejlettebb repülőgépe.

Összehasonlítva az Airbus A350-el a V-szárnyú repülő rövidebb a maga 55 méteres hosszával, 17 méteres magasságával, könnyebb súllyal és kisebb légellenállással bír, így lehet a kívánt üzemanyagot megtakarítani. A V szárnyú koncepció rövidebb, de a gép szárnyainak fesztávolsága megegyezik az A350-essel, így a jelenlegi repülőtereken és kifutópályákon is használható lenne, akárcsak az A350-es hangárjai. A kapacitása is megegyezik a 350-essel - 314 férőhelyes lesz és 160 köbméteres lenne a rakodótér -, ami az üzemanyagtartályokkal együtt a szárnyakban kaptak helyet.

A TU Delft tanulmánya szerint a globális légiközlekedés a teljes CO2-kibocsátás mintegy 2,5% -át teszi ki, és ez a százalékos arány gyorsan növekszik, a mihelyst az utasok gyakrabban és távolabb utaznak. Ennek eredményeként tavaly októberben a holland légiközlekedési ágazat bemutatta az intelligens és fenntartható cselekvési tervét, hogy a légi közlekedést környezetbarátabbá tegye, aminek célja a holland légiközlekedés CO2-kibocsátásának 35% -os csökkentése 2030-ig.

Forrás: tudelft.nl

Histheory - Egy valóban elgondolkodtató új társasjáték



Bokor Gyöngyi fejlesztéséhez köthető az a társasjáték, ami szabadjára engedi a képzeletünket, de közben meglepő szabályszerűségekre tudunk ráeszmélni, s mindezt az építészet és design eszközével. Fiktív, vagy akár valós történelmi eseményből kiindulva csak a fantáziánk szabhat határt, hogy milyen folyamatokat, viselkedésformákat, eseményeket kapcsolhatunk hozzá - a lehetséges forgatókönyvek száma csak rajtunk múlik -. A kapcsolódási pontok egy összetett hálót fognak képezni és a játékban szereplők érdekes felismerésekre tehetnek szert. Ez a játék nem akar semmiféle filozófiát vagy elméletet erőltetni, csupán az a célja, hogy gondolkodjunk. Ismerjük fel a dolgok közötti összefüggéseket, a dolgok mélyén rejlő lehetséges veszélyeket, okokat, és az esetleges jövőbeli történéseket. A fogalmak száma tetszőlegesen bővíthető, de sokat előre definiáltak, hogy abból már izgalmas játékot lehessen összehozni. A lényeg valójában úgyis csak az, hogy együtt gondolkodva, beszélgetve, akár vitázva vegyük észre a történetek mögötti folyamatokat, hálózatokat, és lássuk át, ismerjük fel a történelem - mind a múlt, mind a jövő - mozgatórugóit.

A Design That Educates Award-on dícséretben részesítették a játékot, amit kipróbáltak történelemtanárokkal és gimnazistákkal is, most pedig a sorozatgyártásának előkészítése van folyamatban.

Amikor a bőrönd cipel Téged



Miért hordozzuk a poggyászunkat, ha ő is hordozhat minket? Erre a kérdésre ad választ a Modobag, ami egy bőrönd egy beépített motorral. Beépített üléssel és lábtartóval szerelték fel, hogy minél kényelmesebb legyen a közlekedés akár az utcán, vagy a reptereken. A kihajtható kormánnyal vezérelt design-os egyedi szerkezet maximum 13 km/órás végsebességre képes és egy töltéssel kb. 10 km-t képes megtenni. 2 darab USB porton keresztül párhuzamosan töltve egy óra alatt ismét üzemképes lesz ez a nagyszerű "robogó". Opcionális GPS vevő egységgel nyomon is követheti a kényelmes utazását, amit a memóriahabos ülés garantál.

Bővebb infó: www.modobag.com


Vector, a házi-robot

Hadd mutassuk be az Anki startup cég fejlesztését, ezt a házikedvencnek szánt robotot, amire elég ha ránézünk és egyből elillan a rossz kedvünk. Funkcionalitásában nem egy túlfejlesztett szörnyeteg, a Snapdragon 1.2GHz-es CPU nagyjából egy okostelefon teljesítményét hozza, de vidám külsejét szerethetővé varázsolja meglehetősen sokoldalú "személyisége". Bármikor tudtunkra adja a pontos időt, vagy akár az időjárást; figyelmeztet, mielőtt odaég a kedvenc házi almás piténk vagy akár HD-s kamerájával fotókat készít, ha megkérjük.

De amiben egyedülálló, az a személyisége és hogy kommunikálhatunk vele. Ugyanis kérdéseket tehetünk fel neki, amikre válaszol, illetve felismeri az embereket. Amennyiben érzékeli, hogy gyengül a szervezete, visszatalál a kis kuckójába (értsd a töltőjéhez :) mindenféle probléma nélkül, ugyanis infravörös scannerével észleli az útjába kerülő akadályokat. De kiválóan reagál a hanghatásokra is. Ha odaülünk mellé, várja az utasításainkat, míg ha hangos zaj veszi körül, ijedten meghúzza magát. Érintőszenzoraival megpróbál a mi kis kedvencünké válni, simogathatjuk, mozgathatjuk, miközben ő érzékeli és reagál rá. Felhőből nyeri folyamatosan a frissítéseket, vagyis egyre okosabb és okosabb lesz. A fejlesztők szerint hozni-vinni fog üzeneteket a gazdáitól.


Az Anki gondolt a gyermekekre is, a 8-14 éves korosztálynak készült a "Cozmo", aki még több érzelem kimutatására képes OLED szemecskéivel. Ő nem fog válaszolni a parancsainkra, viszont megtaníthatjuk újabb és újabb utasításokra, amiket akár mi is létrehozhatunk. Cozmo programozására megtaníthatjuk kisgyermekeinket is, de ha valaki még egyedibbre szeretné szabni a kis robotját és barátja az open-source python nyelvnek, akkor a lehetőségek határa a végtelen. Akár még a következő generációs Cozmot is felruházhatjuk a fejlesztőközösség tagjaként.


Vectorért az online piacon kb. 250 dollárt, átszámítva kb. 70.000 Ft-ot, a Cozmoért pedig 180 dollárt, azaz kb. 50.000 Ft-ot kell fizetni, ha közelebbről is meg szeretnénk ismerkedni velük.

Hyperloop One kapszula - Az utazás jövője

Hyperloop One kapszula kifejlesztése lett az Elon Musk ötletéből kiinduló projekt. Őmaga 2013-ban kiszállt a fejlesztésből, azóta a Virgin folytatja a fejlesztést ’Hyperloop One’ néven. A Hyperloop One kapszula elve a régmúlt csőpostájának örököse. A nagy cégek zár csőrendszerben levegő túlnyomásos megoldással saját levelezésként fémkapszulákban továbbítottak iratokat a munkatársaknak. Gyorsabb volt, mint egy belső kézbesítő néni. Ha úgy tetszik, ez volt az e-mail analóg őse.

A Hyperloop One kapszula mai változata az elektromágneses tér lebegtető képességét használja ki és a meghajtást úgy oldja meg, mintha a Hyperloop One kapszula lenne az állandó mágnes és a cső a végtelen réztekercs, amelyik mozgás kölcsönhatásával áramot indukál.

A tudományoskodás helyett a tény az, hogy a Hyperloop One kapszula zárt csőrendszerben képes haladni, ötvözi a túlnyomás és az elektromágnesesség előnyeit. 700 mérföldes sebességre is képes, ami megfelel több mint 1100 km/órás vágtatásnak. Ez lepipálja a polgári légiközlekedés 900 kilométeres utazósebességét és megszabadít a többórás reptéri várakozástól és a repülés velejáró kellemetlenségeitől.

Pár óra alatt átszelheti az USA keleti és nyugati partjának távolságát.

A Hyperloop One kapszula belső kialakítása révén nem utasok üldögélnek a üléseiken, hanem közlekedő eszközöket fogadhat magába, amiben az utas tartózkodhat. Különleges formaterve és maga a hagyományokkal szakító ötlet az emberi elme határtalan találékonyságára jó példa.

Hyperloop One kapszula

Red Dot Design múzeum - a fejlődő forma tárháza

Red Dot Design múzeum működik a németországi Essen városában (Gelsenkirchener Straße 181.), ahol németes alapossággal gyűjtik és dokumentálják az ipari formatervezés díjazott eredményeit. Kétezer darabos, egyre bővülő kiállítási tárgyával a világ leggazdagabb formatervezési gyűjteménye.
Évente pályázat formájában lehet benevezni a díj elnyerésére. Különféle, iparágakra lebontott kategóriák sorolják a pályaműveket és a díjazottak termékei kerülnek be a múzeumba.

A Red Dot Design múzeum az UNESCO örökség részét képező Zollverein szénbánya komplexum területén létesült. A hely 1997 óta otthona a múzeumnak, korábban több mint 40 évig különféle létesítményben bővült (könyvtár, átépített zsinagóga, Krupp vállalat ”ipari forma” kiállítóterem) a törekvést ugyanazon a módon de más-más helyen megtestesítő gyűjtemény. Benne a merész ötletek és újító formamegoldások mutatják be a tervezés mint folyamat fejlódését.

A múzeumban jelenleg 45 ország ipari művészeinek szellemi terméke látható megvalósult formában. A Red Dot Design múzeum egyik különlegessége, hogy jónéhány díjazott tárgy nemcsak holt kiállítási darab, hanem kézbe is vehető és kipróbálható.

Dizájn iránt fogékony és a kiállításra kiváncsi közönségnek belépő utalvány €6.00 öszegben váltható.

/képek és forrás:/ www.red-dot-design-museum.de

Red Dot Design múzeum